Horgászat

A gemenci Duna szakaszon számos mellékvíz kínálkozik horgászatra a fő folyamon kívül. Van köztük nagy kiterjedésű nyílt víz, nádasos csatorna, erdei tó, hinaras holtág, stb. Baján horgászboltban váltott területi jeggyel a bőség zavarával küzdhetünk, már ami a vízterületeket illeti. Érdemes előtte tájékozódni, hogy nehogy egy kiszáradt meder partjára érkezzünk. Választásunkat nagyban befolyásolja az is, hogy milyen halra szeretnénk horgászni.

1. "Koca peca"

Gyermekünk pecázna egy kicsit a nyaralás alatt?

Dunai napijeggyel a Vén-Duna partján próbálkozzunk. Van gyermek napijegy! Közelben nyaralók, homok zátonyok, erdei vízpartok találhatóak. Akár a kikötő ladikjaiba is beszállhatunk. Keszegek, balinok, csukák gubancolhatják össze a zsinórunkat. Kell egy kis etetőanyag, csalinak csontkukac és már húzza is a keszeg a zsineget!

2. "Férj horgászna, a család nyaralna"

A bajai Sugovicán állóvízen horgászhatunk szinte bármilyen halfajra. Bajai horgászok kedvenc terepe. Kölön területi jegy kell hozzá, ide nem érvényes a Dunai jegy! Cserében lángosozás közben is fáraszthatjuk életünk halát, miközben a család strandol, fagyizik, drótkötélpályán csúszik. Rendszeresen telepített víz, de zavaró, hogy nyáron bikinis lányok eveznek az orrunk előtt :-)

3. "Vérprofi horgászati szakembereknek"

Telepített állóvizekből is van választék! De a Duna felfedezésre váró területeihez képest eltörpülnek. Partról, kövezésekről, homokzátonyokról is elérhetünk mély vízeket. Egy kenuval, vagy csónakkal szinte nincs akadály. Süllőzéshez, harcsázáshoz, pontyozáshoz más és más helyszínt ajánlunk, de ezt vízállás fügvényében személyesen elmagyarázom.

Jómagam pergető horgász volnék, de kiváló legyező horgász túrát is csináltunk már. Fiaimmal csónakból szeretünk keszegezni, idős szomszéd bácsival kuttyogatva harcsázni. Hagyomány tiszteletből vizsgázott kisszerszámos halász vagyok. Friss információkkal mindíg nagyon szívesen segítek!

Barkuti Balázs   (70/612-9930)

Horgászathoz kölcsönözhető eszközök (csak szállóvendégink részére!):

ladik: 4000 Ft/nap   Motorral: 7000 Ft/nap+üzemanyag

elektromos motor: 2000 Ft/nap (kisebb teljesítménye miatt kizárólag mellékágakban /Vén-Duna, Cserta/ ajánlott használata, esetleg belső égésű motorral kombinálva